0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبلغ قابل پرداخت0.00 گرم
ورود و ثبت سفارش
ثبت نام / ورود

معاملات فردایی طلا چیست؟ این پرسشی است که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که منظور از معاملات فردایی طلا چیست؟ و این معاملات چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله از آسو گلد قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معاملات فردایی یا شنبه‌ای
معاملات فردایی طلا، که با نام‌های دیگری تحت عنوان معاملات آتی یا شنبه‌ای نیز شناخته می‌شود، از جمله معاملاتی است که در زمینه خرید و فروش طلا انجام می‌شود. این معاملات برای کسانی مناسب است که سرمایه اندکی دارند اما می‌خواهند سود کلانی را از این سرمایه به دست بیاورند.
اگر بخواهیم معاملات فردایی طلا را به صورت ساده تعریف کنیم باید بگوییم که در معاملات شنبه‌ای یا فردایی، دو طرف بر اساس پیش‌بینی قیمت طلا در روز آینده، وارد معامله می‌شوند. در واقع طرفین معامله، تلاش می‌کنند پیش‌بینی درستی از قیمت طلا در روز آینده داشته باشند. زیرا اگر پیش‌بینی آنها اشتباه باشد زیانِ ناشی از پیش‌بینیِ اشتباه خودشان را باید بپردازند. زمانی که طلا در این معامله، مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد به آن طلای فردایی می‌گویند.
معاملات فردایی فقط اختصاص به طلا یا دلار ندارد بلکه هر کالای دیگری را نیز در بر می‌گیرد. معاملات فردایی طلا، مخصوص کسانی است که چندین سال در بازار طلا و جواهرات فعالیت دارند و نبض بازار و نوسانات آن را به خوبی می‌شناسند.

درست است که برای معاملات فردایی، افراد می‌توانند در مقایسه با سرمایه‌ی اندک خودشان، سود کلانی به دست بیاورند؛ اما از ضرر و زیان آن نیز نباید غفلت کرد. با پیش‌بینی اشتباه ممکن است طرفین متضرر شده و سرمایه‌ی خودشان را نیز از دست بدهند.

معاملات فردایی طلا چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که افراد قصد معامله فردایی طلا دارند، باید هر کدام پیش‌بینی خودشان را از قیمت طلا در یک روز آینده را اعلام کنند. هر دو طرف بر سر پیش‌بینی‌های یکدیگر به گفتگو نشسته و به توافق می‌رسند. در این گونه معاملات، معمولا ساعت ۱۵ روز بعد، را به عنوان ساعت پایان معامله در نظر می‌گیرند. پیش‌بینی هر کدام از دو طرف که درست از آب در بیاید شخص سود می‌کند و طرف مقابل باید اختلاف قیمت که در پیش‌بینی وجود دارد را به عنوان غرامت معامله بپردازد. به این غرامت اصطلاحا تاوان می‌گویند.
معاملات فردایی طلا یا معاملات شنبه‌ای بر اساس اعتبار طرفین انجام می‌شود. اگر شخصی پیش‌بینی نادرستی داشته باشد باید غرامت را بپردازد تا از اعتبار خودش محافظت کند. اگر نتواند غرامت را بپردازد اعتبار خودش را از دست می‌دهد.

چه کسانی می‌توانند معاملات فردایی انجام دهند؟

معاملات فردایی طلا و جواهر برای فروشندگانی که چندین سال است در این زمینه فعالیت دارند گزینه‌ی مناسبی است. فروشندگان بیشتر از بقیه می‌توانند نبض بازار را شناخته و پیش‌بینی‌های مناسبی ارائه دهند. البته خریداران نیز می‌توانند در معاملات فردایی طلا شرکت کنند. معمولا خریداران، کالاهای دیگری را در معاملات فردایی به خصوص کالایی‌هایی که با آن نیاز دارند را از پیش خریداری می‌کنند.

گروه دیگری که می‌توانند به راحتی معاملات فردایی انجام دهند و سود زیادی به دست بیاورند، تحلیلگران نوسانات بازار هستند. اینان کسانی هستند که بازار را به خوبی می‌شناسند و ریسک پذیری بسیار بالایی نیز دارند. اینان می‌توانند با پیش‌بینی نوسانات بازار و شرکت در معاملات فردایی به سود بسیار زیادی برسند.

نکات بسیار مهم و قابل توجه در معاملات فردایی

در کنار پاسخ به این سوال که معاملات فردایی طلا چیست؟ باید به یک سری نکات بسیار مهم نیز توجه داشته باشید. نکته‌ی بسیار مهم این است که کالایی که شما هنگام معامله فردایی خریداری می‌کنید به شما تحویل داده نمی‌شود و شما تنها حواله‌ی خرید را دریافت می‌کنید. این نوع معامله‌ها به صورت روزانه انجام شده و سود و زیان آنها نیز در هر روز محاسبه و امکان برداشت روزانه وجود دارد.
شرکت در معاملات فردایی هیچگونه محدودیتی ندارد و شما می‌توانید به هر تعداد که خواستید در معاملات فردایی شرکت کنید. نکته‌ی بسیار مهم دیگر در این معاملات این است که معاملات فردایی مالیات ندارد و وجهی که شما برای خرید می‌پردازید از ارزش معامله بسیار کمتر است.

طلای آب شده فردایی چیست؟

اگر در معاملات فردایی، کالای مورد نظر، طلای آب شده باشد به آن معاملات طلای آب شده فردایی می‌گویند. این معاملات برای کسانی مناسب است که سرمایه‌های بسیار زیادی دارند. پس با سرمایه کم وارد معاملات فردایی طلای آب شده نشوید.
طلای آب شده فردایی با سرعت بسیار بالایی معامله می‌شود و طرفین معمولاً از طریق تماس تلفنی یا تلگرام معامله می‌کنند. میزان سوددهی یا ضرر در این معاملات نسبی است و نوسانات بسیار زیادی نیز در بازار وجود دارد. برای معاملات فردایی طلای آب شده، محدودیت‌هایی وجود دارد و همه‌ی افراد نمی‌توانند وارد این معامله شوند. همچنین این گونه معاملات ریسک بسیار بالایی نیز دارند.

یکی از نکات بسیار مهمی که پیش از ورود به معاملات فردایی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در این گونه معاملات افراد بر اساس اعتبار خودشان وارد معامله شده و گروه تشکیل می‌دهند. یک نفر نیز به عنوان سرگروه مشخص می‌شود. سرگروه وظیفه‌ی بالا بردن تضمین معاملات و پرداخت غرامت را، در صورت پیش‌بینی نادرست، به عهده دارد.
اگر قصد ورود به معاملات فردایی طلا را دارید باید پیش از آن، به تمامی تحلیل‌های طلا مسلط باشید. این معاملات برای کسانی مناسب است که روحیه ریسک پذیری بالایی دارند و از توانایی تحلیل بازار نیز برخوردار هستند. با وجود تمامی این موارد و در نظر گرفتن تحلیل‌ها، باز هم ممکن است بازار با منطق پیش نرود و احتمال ضرر وجود دارد. پیش از ورود به بازار معاملات فردایی طلا از روندهای معاملاتی و نحوه ارائه پیش‌بینی به خوبی مطلع باشید تا ضرر و زیانی متوجه شما نشود. در این مقاله از آسوگلد با عنوان معاملات فردایی طلا چیست؟ در تلاش بودیم به این پرسش پاسخ و راهنمای کامل و جامعی برایتان ارائه دهیم.