0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبلغ قابل پرداخت0.00 گرم
ورود و ثبت سفارش
ثبت نام / ورود

صندوق سرمایه‌گذاری طلا چیست؟ سوالی است که قصد داریم در این مجال به صورت مفصل به آن بپردازیم و راه‌های سرمایه‌گذاری و چگونگی معاملات آن را توضیح دهیم. اگر قصد دارید با صندوق سرمایه‌گذاری طلا و راه‌های آن آشنا شوید و با استفاده از یکی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری بر طلا سود مناسب و بدون ریسکی به دست بیاورید حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

روش‌های نوین سرمایه‌گذاری در طلا
در گذشته بسیاری از افراد خرید فیزیکی طلا را تنها راه سرمایه‌گذاری بر روی طلا می‌دانستند. در صورتی که امروزه روش‌های نوینی به وجود آمده است که می‌تواند بدون حضور فیزیکی شخص و به صورت آنلاین و حتی با کاهش ریسک‌ها و خطرهای موجود در سرمایه‌گذاری طلا، بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بر این فلز ارزشمند فراهم کند. یکی از روش‌های نوین خرید گواهی سپرده شمش طلا است. روش دیگر صندوق سرمایه‌گذاری طلا است.
صندوق سرمایه گذاری طلا
اهمیت سرمایه‌گذاری بر طلا
با این روش‌ها می‌توانید در فلز ارزشمند طلا سرمایه‌گذاری کنید. طلا فلز گرانقدر و ارزشمندی است که هر روز میزان تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند. طلا جز منابع تجدید ناپذیر است و هرچه میزان تقاضا افزایش یابد، با گذر زمان قیمت و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل طلا مرجعی است که سرمایه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و باعث حفظ ارزش‌های مالی می‌گرد.
ریسک‌های موجود در خرید سنتی طلا را دور بزنید
در روش‌های سنتی خرید طلا ریسک‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند میزان ریسک شما را در سرمایه‌گذاری به حداقل برسانند. امروزه در بازار روش‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا وجود دارد. شما می‌توانید تمامی روش‌های نوین را بررسی و متناسب با شرایط خودتان بهترین روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. صندوق سرمایه‌گذاری طلا یکی از روش‌های عالی برای خرید طلا با استفاده از بورس است.
ماهیت صندوق سرمایه‌گذاری طلا چیست؟
صندوق سرمایه‌گذاری طلا از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ETF است که بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بر روی طلا فراهم می‌کند. با وجود این صندوق شما می‌توانید بدون داشتن طلای فیزیکی به صورت غیر مستقیم در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنید. در واقع در صندوق سرمایه‌گذاری طلا، طلا به صورت الکترونیکی در بازار بورس خریداری و نگهداری می‌شود.
در صندوق سرمایه‌گذاری طلا واحد مشخصی وجود دارد که بیانگر مقدار معینی از طلا است. همچنین قیمت هر واحد نیز بر اساس قیمت طلا در بازار مشخص می‌شود.
اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی طلا دارید با خرید واحدهای صندوق می‌توانید به صورت غیر مستقیم بر روی قیمت طلا سرمایه‌گذاری کنید. در یک صندوق طلا بیش از ۷۰ درصد سرمایه صرف خرید طلا می‌شود و سایر موارد نیز صرف خرید اوراق با درآمد ثابت می‌گرد.
مزیت‌های سرمایه‌گذاری با خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا
بزگترین مزیت برای این روش این است که بسیاری از ریسک‌های موجود در بازار خرید و فروش طلا از بین می‌رود؛ به همین دلیل دیگر شما نگران مشکلات ذخیره‌سازی حمل و نقل و تامین طلای فیزیکی نخواهید بود. مزیت دیگر این است که به راحتی می‌توانید به قیمت طلا دسترسی داشته باشید و از این قیمت مطمئن باشید. همچنین با صندوق سرمایه‌گذاری طلا این امکان فراهم می‌شود که بتوانید به راحتی و با هزینه بسیار کم، میزان و چگونگی سرمایه خودتان را بر روی طلا مدیریت کنید.
دیگر ریسک نگهداری طلای فیزیکی را ندارید
یکی از مزیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری طلا این است که شما دیگر نیازی نیست نگران دزدی و سرقت آن باشید؛ به همین دلیل موضوعاتی همچون ذخیره سازی، چگونگی حمل و نقل، بیمه کردن و حتی نگهداری آن در محیط‌های امن از بین می‌رود.
 با مبالغ پایین در صندوق طلا سرمایه‌گذاری کنید.
این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید با سرمایه‌ای اندک نیز واحد صندوق سرمایه‌گذاری طلا خریداری کنید. در صندوق سرمایه‌گذاری طلا معمولاً برای واحدها مبلغ حداقلی در نظر گرفته می‌شود. با وجود این قابلیت کسانی که مبالغ پایین‌تری نیز دارند می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند؛ به همین دلیل بدون اینکه طلای فیزیکی با مقدار بالا خریداری کنید به صورت غیر مستقیم در بازار طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

صندوق سرمایه گذاری طلا
کارمزد پایین بپردازید
با خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا کارمزد پایینی می‌پردازید. اگر بخواهید طلای فیزیکی خریداری کنید حداقل باید کارمزد ۱ تا ۲ درصد بپردازید. در صندوق سرمایه‌گذاری طلا، کمیسیون بر اساس درصدی از ارزش سرمایه‌گذاری مشخص می‌شود؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاری در صندوق طلا گسترده‌تر است و تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران نیز وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که بهره‌وری برای تمامی افراد بیشتر باشد. در حال حاضر کمیسیون صندوق طلا حدود ۰.۱۵ درصد است و این برای بسیاری از افراد به صرفه می‌باشد.
قدرت نقد شوندگی بالا در صندوق طلا و مدیریت درست و اصولی سرمایه نیز از جمله مواردی است که باعث می‌شود شرکت در صندوق سرمایه‌گذاری طلا را پیشنهاد کنیم.
مراحل خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا
برای سرمایه‌گذاری در صندوق طلا نیازمند کد بورسی هستید. بعد از دریافت کد بورسی به راحتی می‌توانید در این صندوق‌ها اقدام به خرید یا فروش واحدهای صندوق کنید. برای کسب سود در این زمینه حتماً دیدگاه بلند مدت داشته باشید تا بتوانید سرمایه‌گذاری امنی را به دست بیاورید. باید با استفاده از یکی از سامانه‌های معاملاتی که توسط کارگزاران عضو بورس ارائه می‌شود نماد مورد نظر را خریداری کنید.
در این مقاله با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری طلا چیست؟ از مجموعه آسوگلد در تلاش بودیم شما را با این صندوق و چگونگی خرید واحدهای آن آشنا کنیم. همچنین در این مقاله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق را نیز برایتان در مقایسه با خرید طلای فیزیکی ارائه دادیم. هدف ما کسب سود و سرمایه‌گذاری امن و مطمئن برای شما است. می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با مشاوران و متخصصان آسو گلد در ارتباط باشید.