0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبلغ قابل پرداخت0.00 گرم
ورود و ثبت سفارش
ثبت نام / ورود

طلا یک فلز گرانبها و زیباست که از گذشته های دور تاکنون از ارزش بالایی برخوردار بوده است. این روزها با توجه به نوسانات بازار سکه و بورس، طلا یک روش سرمایه گذاری طولانی مدت نسبتا مطمئن و کم ریسک به شمار می رود؛ چون قیمت طلا در گذر زمان همواره در حال افزایش بوده است. از آن جایی که مرز بین طلای اصل و قیمتی با طلای غیر اصل بسیار باریک است، بایستی برای تجربه یک خرید عالی و پُرسود، نکات مهم حین خرید طلا را بدانید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 نکته مهم که طلافروشان هنگام خرید طلا باید بدانند بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

1. عیار طلا یا میزان خلوص طلا را بررسی کنید
یک طلافروش باتجربه و ماهر هنگام خرید طلا در اولین قدم میزان خلوص یا عیار طلا را چک می کند. از آن جایی که طلای خالص انعطاف پذیری بالایی دارد، بایستی مقداری از فلزات دیگر به آن افزوده شود تا بتوان جواهراتی مانند گردنبند، دستبند، انگشتر و غیره از آن ساخت. به همین دلیل در ایران برای ساخت جواهرات از طلای 18 عیار استفاده می شود که در آن 75 درصد طلا و 25 درصد از سایر فلزات مانند نقره، مس و غیره به کار رفته است.
بنابراین برای خرید زیورآلات باید بدانید که میزان خلوص طلا در آن چقدر است؛ وگرنه احتمال دارد متحمل ضرر و زیان شوید.

2. وزن طلا را به دست بیاورید
در صورتی که قصد خرید طلا را دارید؛ حتما با استفاده از وزنه های مخصوص، وزن دقیق طلا را به دست آورده و قیمت نهایی آن را بر اساس نرخ روز طلا محاسبه کنید. البته به خوبی می دانید که قیمت نهایی طلا به هزینه اجرت یا همان دستمزد ساخت طلا هم بستگی دارد. البته در صورتی که طلای دست دوم خریداری کنید، هزینه اجرت به آن تعلق نمی گیرد.

3. کد روی طلا را پیدا کنید
روی همه طلاهای اصل یک سری کدهایی حک می شود تا به طلافروش و خریدار نشان دهد که این طلا اصل است. در صورتی که یکی از این کدها را روی طلا پیدا کردید یعنی طلا اصل بوده و ارزش خرید دارد؛ این کدها شامل ، ۹۹۹، ۳۷۵، ۹۵۸، ۷۵۰، ۵۸۵، ۹۱۶ و ۵۸۳ و 500 هستند. اگر کد حک شده روی طلا یکی از کدهای فوق نباشد؛ به این معنی است که طلا واقعی نیست و بدل است.

4. فاکتور طلا را دریافت کنید
طلافروشان باید برای خرید طلای دست دوم حتما فاکتور طلا را از فروشنده دریافت کنند. همچنین اگر قصد خرید طلا از طلاساز را دارید، بایستی درباره خدمات پس از فروش آگاه باشید؛ یعنی اگر طلا دچار مشکلاتی مانند خرابی، شکستگی، رنگ پریدگی و غیره شد؛ طلاساز آن را برایتان تعمیر خواهد کرد.
تا اینجا به بررسی نکاتی که طلافروشان حین خرید طلا باید بدانند پرداختیم. در ادامه مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چه طلایی برای خرید بهتر و به صرفه تر است. با ما همراه باشید.

5. بهترین طلا برای خرید کدام است؟
امروزه اکثر مردم برای خرید طلا به سراغ طلاهایی می روند که اجرت پایین داشته و نگین یا سنگ هایی که چندان قیمتی نیستند در آنها به کار نرفته باشد. از آن جایی اکثریت مردم به فکر خرید طلا برای سرمایه گذاری طولانی مدت هستند، به سراغ طلاهایی که سنگ و نگین دارند نمی روند چون هنگام خرید این سنگ و نگین روی وزن طلا حساب شده و هنگام فروش از وزن طلا کم می شود.
به همین دلیل طلافروشان بهتر است جواهراتی خریداری کنند که مورد پسند اکثر مشتریان قرار بگیرد؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم بیشتر روی خرید طلاهای بدون نگین و سنگ تمرکز کنید تا طلاهایتان زودتر به فروش برسند.
همچنین اگر قصد خرید طلا را دارید؛ حتما به بدنه آن دقت کنید که بدون خط و خش، تغییر رنگ یا خوردگی باشد. در صورتی که بدنه طلا صاف و صیقلی نباشد، این به معنی دست دوم بودن آن است. از آن جایی که گاهی اوقات تشخیص طلای دست دوم از طلای نو سخت می شود؛ بایستی به این نکته مهم دقت داشته باشید.

نکاتی که حین خرید طلای دست دوم باید بدانید

اکثر طلافروشان در طول روز طلای دست دوم از مشتریان خود خریداری می کنند؛ برای این که در این خرید ضرر نکنید؛ باید نکات مهم حین خرید طلای دست دوم را بدانید.
• برخی از طلاهای دست دوم اصلا طلا نیستند. در واقع برخی از طلاهای دست دوم حاصل ترکیب برخی فلزات بی ارزش با درصد بسیار پایینی از طلا هستند که ارزش چندانی ندارند. این نوع طلاها به عنوان طلای تقلبی یا غیر اصل شناخته می شوند. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید طلای دست دوم حتما از مشتری فاکتور خرید با پروانه کسب معتبر بخواهید.
• هنگام خرید طلای دست دوم باید به نرخ روز طلا دقت داشته باشید. گاهی اوقات خرید طلا در شرایطی که بازار دچار نوسانات زیادی است، می تواند یک ضرر بزرگ برایتان به همراه داشته باشد.
شما به عنوان یک طلافروش باتجربه یا تازه کار، چه نکاتی را حین خرید طلا به همکاران و هم صنفی های خود توصیه می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران سایت ما در میان بگذارید.
دو نکته دیگر
در نهایت یکی از مهم ترین نکاتی که طلافروشان حین خرید طلا باید بدانند این است که به طلاسازان معتبر و متخصص مراجعه کنند. خرید از طلاسازان شناخته نشده یا غیر معتبر می تواند شما را دچار ضرر و زیان کند و مشتریان خود را از دست بدهید.
همچنین توجه به این نکته ضروری است که هیچوقت برای خرید طلا عجله نکنید. امروزه می توانید با مراجعه به سایت های معتبر طلافروشی، بهترین، شیک ترین و ظریف ترین جواهرات و زیورآلات را با قیمت مناسب خریداری کنید؛ پس به جای مراجعه به طلاسازان نامعتبر؛ به سراغ طلافروشی های آنلاین که دارای خدمات پس از فروش و پروانه معتبر هستند بروید.

کلام آخر
در این مقاله به بررسی مهم ترین نکاتی که طلافروشان باید حین خرید طلا بدانند اشاره کردیم. امیدواریم برایتان جذاب و مفید بوده باشد. با سپاس از اعتماد و همراهی شما؛ شب و روزتان طلایی…