0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبلغ قابل پرداخت0.00 گرم
ورود و ثبت سفارش
ثبت نام / ورود

مقدمه
امروزه با توجه به وجود انواع و اقسام مختلفی از سنگ‌های زینتی در صنعت طلا و جواهرسازی با رنگ‌ها و اشکال مختلف موجب شده که این صنعت با تنوع بالایی رشد کند.
حال برخی دیگر از سنگ‌های با ارزش و گرانبها همچون الماس شکلاتی توانسته است با رنگ کاملاً طبیعی خود در صنعت جواهر سازی مورد استفاده قرار گیرد و مشتریان زیادی در سراسر کشور نیز داشته باشد از این رو در ادامه با این محصول بیشتر شما را آشنا خواهیم کرد پس مطالب را تا پایان دنبال کنید.

الماس شکلاتی
یکی از معیارهای مهم تعیین کیفیت الماس‌ها رنگ‌های مختلف آنها است به طوری که برخی از الماس‌ها می‌توانند کاملاً شفاف، زرد و یا به رنگ قهوه‌ای یا شکلاتی متغییر باشند.
از این رو الماس شکلاتی که کاملاً رنگ قهوه‌ای روشنی دارد و هیچ نشانه‌ای از رنگ‌های دیگر در این نوع الماس وجود ندارد بسیار محبوب بوده و مشتریان زیادی هم دارد و در ساخت بسیاری از جواهرات و زیور آلات استفاده بیشتری هم دارد.

انواع الماس شکلاتی
در ادامه مطالب شما را با انواع مختلف دیگری از الماس‌های شکلاتی آشنا خواهیم کرد.
یکی از انواع الماس شکلاتی که به الماس شامپاینی معروف است دارای رنگ کاملاً قهوه‌ای طلایی است که در گردنبند و ساعت بیشتر استفاده می شود.
الماس‌های کنیاکی هم دارای رنگ قهوه‌ای هستند اما در این نوع الماس‌ها رنگ قرمز یا نارنجی نیز به مقدار کمی وجود دارد که بیشتر برای گردنبند استفاده می شود.
یکی دیگر از انواع مختلف الماس‌ها که به نام الماس دارچینی معروف است دارای رنگ قهوه‌ای مایل به صورتی روشن می‌باشد و کاربرد آن در انواع تهیه زیور آلات است.
حال نوبت به الماس عسلی می‌رسد که این نوع الماس دارای رنگ نارنجی مایل به زرد عمیق است که برای تهیه انگشتر کاربرد دارد.
الماس گل میخکی نیز رنگ قهوه‌ای دارد که مشابه قهوه‌ای زیتونی است که در ساعت، انگشتر و گردنبند بیشتر دیده می شود.

کاربرد الماس شکلاتی در طلا و جواهرات
به طور کلی یکی از کاربردهای اساسی الماس شکلاتی در صنعت طلا و جواهرات به دو شکل طبیعی و گرما داده شده یا همان صنعتی تقسیم بندی شده است.
از آنجا که الماس شکلاتی که به صورت طبیعی تقسیم بندی شده کاملاً بیان کننده این است که از طبیعت به وجود آمده، سپس با روش‌هایی که به آن طیف سنجی گفته می‌شود شناسایی شده است.
در دسته‌بندی دیگری که برای الماس شکلاتی در نظر گرفته شده است گرما داده شده می‌باشد که در واقع همان روش صنعتی را شامل می شود.
الماس‌های شکلاتی که به روش صنعتی تولید می‌شوند معمولاً در دمای بیشتر از ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد تحت فشار قرار داده می‌شوند که این روش از سال ۱۹۹۰ میلادی توسط آمریکایی‌ها و روسی‌ها ابداع شده است.
حال امروزه در صنایع مختلف تولید جواهرات و الماس های شکلاتی به روش صنعتی نیز شرکت‌های بسیاری فعالیت دارند.
عمده کاربردی که الماس شکلاتی در صنعت طلا و جواهرات به خود اختصاص داده است به عنوان نگینی تراشیده شده برای انگشترها، گردن‌بندها و ساعت استفاده می‌شود.

برخی نکات مهم درباره الماس‌های شکلاتی
حال که با الماس شکلاتی بیشتر آشنا شده‌اید بد نیست بدانید که الماس‌هایی که به صورت شکلاتی هستند قیمت کمتری نسبت به الماس‌های سفید دارند، از طرفی دیگر الماس‌های رنگی و شکلاتی همانند دیگر الماس‌های درخشان و سفید بسیار بدنه ای محکم و سخت دارند.
هنگامی که الماس مد نظر در دسته الماس‌های قهوه‌ای قرار می‌گیرد اما خود الماس‌های قهوه‌ای بیشتر دارای رنگی مات و روشن هستند.
از سوی دیگر الماس‌های شکلاتی بیشتر دارای رنگی عمیق و تیره هستند که باعث شده در میان الماس‌های قهوه‌ای این دسته از الماس محبوبیت بیشتری در میان مشتریان داشته باشد و قیمت مناسب آن هم یکی از دلایل رجوع بسیاری از مشتریان به این محصول است.

ارزش الماس شکلاتی
به طور کلی در صنعت جواهرشناسی هر یک از الماس‌های تولید شده در دنیا که دارای رنگ‌های متنوعی هستند توسط نمودارهایی با توجه به رنگ و یا بدون رنگ بودن ارزش گذاری شده‌اند.
به طوری که برخی از الماس‌هایی که دارای رنگ‌های پررنگ و عمیق‌تر هستند با(+Z ) نمایش داده شده‌اند و معمولاً هم به این دسته از الماس‌ها جواهرات دارای رنگ فانتزی می‌گویند.
از طرفی برخی دیگر از الماس‌هایی که دارای رنگ‌های عمیق یا پررنگ هستند ۱ تا ۹ درجه‌بندی شده‌اند که این دسته از رنگ بندی توسط کارشناسان نیز برای قیمت گذاری در نظر گرفته شده است به همین دلیل است که الماس شکلاتی نسبت به الماس‌هایی که دارای رنگ سفید هستند قیمت پایین‌تری دارد.
بهتر است برای خرید جواهراتی که دارای الماس شکلاتی هستند می توانید به سایت ما مراجعه کنید که سال‌ها در زمینه ساخت انواع طلا و جواهرات خاص و شیک فعالیت داریم.

نکات مهم خرید الماس شکلاتی
در ادامه شما را با نکات مهم خرید الماس شکلاتی آشنا خواهیم کرد.
در ابتدا با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از فلزات تناسب رنگی با الماس شکلاتی داشته باشند باید مراقب باشید که خود رنگ نگین الماس شکلاتی نباید تضاد یا تفاوتی با رنگ های پایه داشته باشد.
بهتر است در صورتی که بخواهید حلقه‌ای با نگین الماس شکلاتی تهیه کنید پایه حلقه حتماً رنگ رزگلد باشد تا بتوانید نگین مد نظر را که از الماس شکلاتی است بهتر تشخیص دهید.
تا جایی که برای شما مقدور است از فروشگاه‌های معتبر که سال‌ها در این زمینه فعالیت دارند خرید کنید.
همه قسمت‌های محصول مد نظر خود را که از الماس شکلاتی تهیه شده است مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید که کیفیت بالایی داشته باشد.

سخن پایانی
در این مطلب سعی شد در زمینه الماس شکلاتی و ارزش آن صحبت کنیم به طوری که متوجه شدیم که این نوع سنگ بر اثر فشار بالا تولید می‌شود و بزرگترین معدن این دسته از الماس‌های قهوه‌ای بیشتر کشور استرالیا است به طوری که این الماس در دنیا به وفور وجود دارد و موجب شده قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر الماس‌های شفاف داشته باشد.
از طرفی هم از الماس شکلاتی فوق در ساخت انواع مختلفی از جواهرات و زیورآلات مانند ساعت، انگشتر، گردنبندها استفاده می‌شود.
در صورتی که می‌خواهید اطلاعات جامعتری در زمینه الماس شکلاتی به دست آورید به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت اینترنتی ما مراجعه کنید.