0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبلغ قابل پرداخت0.00 گرم
ورود و ثبت سفارش
ثبت نام / ورود

مقدمه

طلا برای قرن‌ها به عنوان یک فلز گرانبها شناخته شده است. این فلز با ارزش اغلب به عنوان یک سرمایه‌گذاری و وسیله مبادله استفاده می‌شود. در کسب و کار فروش مصنوعات طلا، داشتن درک عمیق از بازار، از جمله قیمت طلا و عواملی که بر ارزش آن تأثیر می گذارد، بسیار حائز اهمیت است. اگر چنانچه قصد ورود به حوزه کاری خرید و فروش طلا را دارید با ما همراه باشید.

مراحل ایجاد طلافروشی
راه اندازی هر کسب و کاری همواره چالش‌های متعددی را برای داوطلبان ورود به آن را به همراه دارد. شناخت و درک این چالش‌ها به شما کمک می‌نماید تا این حرفه را بهتر بشناسید، مشکلات موجود در مسیر را شناسایی نمایید و یک برنامه مناسب برای رسیدگی به آنها ایجاد کنید. در ادامه قدم به قدم این مراحل را بررسی خواهیم نمود.

۱- تدوین طرح کسب و کار
برای اولین قدم در راه اندازی طلافروشی، برنامه‌ریزی کسب و کار برای شما را پیشنهاد می‌کنیم. به جهت اینکه بتوانید با موفقیت یک جواهر فروشی راه اندازی کنید و درآمد خوبی کسب نمایید، بایستی یک طرح تجاری منحصربه‌فرد داشته باشید.
طرح کسب و کار یک سند مکتوب می‌باشد که شامل جزئیاتی در خصوص اهداف، استراتژی‌ها، تجزیه و تحلیل بازار و پیش‌بینی‌های مالی برای کسب و کار، توضیح چشم انداز و هدف‌های تجاری، جذب سرمایه و تامین مالی، شناسایی ریسک‌ها و مشکلات احتمالی پیش‌رو، تخصیص موثر منابع، بهبود ارتباط با ذینفعان و شرکا می‌شود.
برای تدوین طرح کسب و کار می‌توان مراحل ذیل را انجام دهید.
– در بازار به تحقیق بپردازید و انواع فروشگاه طلا را مشاهده کنید.
– اهداف کسب و کار را تدوین و جزئیات آن را مشخص نمایید.
– ساختار کلی و مدیریت شرکت را تعریف کنید.
بازار هدف و رقبای کسب و کار را شناسایی کنید.
– استراتژی‌های کمپین‌های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش را مشخص نمایید.
– منابع مالی را مشخص نمایید.
– خطرات و چالش‌های موجود در این مسیر را شناسایی کنید و در صورت امکان با چندین طلافروش معتبر و قابل اعتماد مشورت نمایید.
– با یک منبع تامین محصول یا بنکداری طلا جهت تامین محصولات خود هماهنگ شوید.
– مسیر تدوین شده را چندین بار بررسی و در صورت لزوم اصلاح نمایید.

۲- تامین سرمایه لازم
یکی از مراحل کلیدی ایجاد طلافروشی، تامین سرمایه لازم برای راه اندازی مکان کسب و کار و فهالیت در این تجارت می‌باشد. جهت افتتاح یک طلافروشی نسبت به سایر اصناف، سرمایه زیادی موردنیاز است چراکه شما نیاز به خرید طلا دارید. سرمایه مورد نیاز برای افتتاح یک فروشگاه مصنوعات طلا و جواهر، بسته به متراژ و موقعیت محلی فروشگاه، نوع محصولات طلا و جواهر ارائه شده و بودجه کمپین‌های تبلیغاتی بسیار متغییر می‌باشد.

روش‌های تامین سرمایه
هزینه راه‌اندازی طلافروشی شامل مواردی هم‌چون اجاره و یا خرید مغازه، تهیه مصنوعات طلا و جواهرات، هزینه آب برق اینترنت، دستمزد و بیمه کارکنان، بازاریابی و تبلیغات می‌باشد. داشتن یک طرح تجاری کامل به همراه جزئیات یکی از عناصر کلیدی در جذب سرمایه مورد نیاز برای افتتاح طلافروشی به شمار می‌رود. شما با ارائه این طرح می‌توانید سرمایه‌گذاران را قانع به سرمایه‌گذاری نمایید.

۳- مکان مناسب جهت راه اندازی طلافروشی
یک طلافروشی مناسب بایستی حداقل ویژگی های زیر را داشته باشد:
– موقعیت مکانی مناسب: افزایش دید و جذب مشتری برای فروشگاه در گرو قرارگیری فروشگاه در مکانی مناسب می‌باشد.
– سهولت دسترسی: مکانی را انتخاب نمایید که دسترسی به آن آسان باشد. بهتر است این مکان در کنار سایر طلافروشی‌ها باشد تا از نظر امنیت توسط نیروی امنیتی قابل توجه باشد.
– اجاره مکان: محلی را انتخاب نمایید که اجاره آن معقول باشد، اگر یک جواهرفروشی کوچک دارید متناسب با بودجه خود محل کسب و کار را انتخاب نمایید.

۴- دریافت مجوز کسب و کار و انجام امور مالیاتی مرتبط

۵- تامین لوازم و ادوات موردنیاز در طلا فروشی‌
برخی از تجهیزاتی که در طلا فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

– شیشه‌های ضد سرقت
– دزدگیر، سنسورهای ضدسرقت و دوربین مداربسته
– گاوصندوق
– ترازو مخصوص مصنوعات طلا
– ماشین‌حساب مناسب طلافروشی
– نرم افزار حسابداری به همراه لپ تاپ
– دستگاه براق‌کننده طلا و …

در نهایت اگر همچنان تمایل به راه‌اندازی یک فروشگاه طلا و جواهرات دارید جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.